CINTA DANIA episod 1 (:

pada hari pertama sekolah ....
   "heyy DANIA ! bangun ! pergi sediakan sarapan ! " teriak HANI kpd DANIA .
"ye , mama ." kate DANIA lesu .

    sdg DANIA membuat sarapan , telefon berdering , lalu INTAN teriak 
"oii DANIA ! ko pekak kee !?? kan telefon bunyi tuu ! angkat lah ! aku nak siapsiap pon x sng taw ! "
lalu DANIA menjawab " tapi DANIA tgh buat sarapan ni , nnty HANGUS pulak telur ni "
"ehh ! INTAN suruh tuh buat je lah ! jgn banyak cakap ! " sampuk ibu tirinya .
lalu tanpa memikirkan sarapan , DANIA menjawab telefon itu ,
"assalamualaikum , ini siapa yea ?? " jawab DANIA dgn sopan .
" ini DARWISH lah DANIA ! " jawab teman LELAKI nye itu .
"ehh , DARWISH ! knp call NIA ? NIA tgh buad saparan ni , kene cepat .
nnty HANGUS pulaa . . " kate DANIAseolaholah terkejut .
DARWISH menjawab " ouhh , sory NIA ! WISH tak taw pulak , nape mama NIA xbuat sarapan ?? "
" mama sebok KOT , takpe lah , NIA kan boleh buat " jwb NIA tanpe memberitahu hal sebenar .
" ouhh , NIA . . nia pergi sekolah nan DARWISH , nak ?? " tanye DARWISH pd NIA .
" ehh , xpe lah WISH , jumpe kat sekolah je , oke ?? xnak susahkan wish lah ." jwb NIA .
"urmm , ke xsudi ?? wish taw NIA kayee , kete 3 bijik , jgn lah cmtuu . jom lah naek ngan wish , please ? pujuk wish kpd nia .
" urmm , mane ade lah ! hahaha , okee lah wishh , NIA setuju . okee ! byee , assalamualaikum " jwb NIA .
"okee , NIA . wsalam . . " kate WISH gembira .

suasana di dapur ,
  "heyy NIA ! ape bauu HANGUS je nii !!?? marah ibu tirinya kpd DANIA .
" ya ALLAH ! mama ! maafkan NIA ! tady NIA jwb fon lah mama . " jwb NIA bersalah .
" bnyk ALASAN yea ?? masak baru !!! sekarangg !! " jawab puan HANI berang .
"maafkan NIA , mama . baiklah , NIA akan masak baru , tapii . . . NIA dah lambat nak ke sekolah ni , mama " terang NIA pd ibu tirinya .
" mama tak kire ! masak baru !! ade mama kisah kau lambat ke tak ??! sape suruh jwb fon lame2 !!? marah mamanye .
" urm , tapi maa . . DARWISH yg ambik NIA nnty . . kesian lah pada dia kene tunggu NIA " jwb NIA lgy .
" ehh ! jgn sampai mama xkasi kau ke skolah yee !!??
"baiklah mama ." kate NIA akur .

    tiba2 INTAN meluru ke dapur untuk sarapan , 
" huh ! siap pon ! mama , cntik x intan ?? " tanye intan ke mama nya .
" anak mama mmg cantik , hehehe . . " jwb ibunya .
"mama , INTAN lapar sangat nii ! manee sarapan mama ?? " tanye INTAN lagi .
" INTAN , adek tiri kau ni buat pasal , masak sampai hangus !" jwb mama nye berang .
"hahhh ??! oiii NIA !! ko ni cubee buat aku nan mama happy sikit ! sikit2 buat HAL !
aku dah lapar nii KAU faham takk !?? biar akuu MAKAN kat sekolah larhh !! " bentak INTAN .
" maafkan NIA , akak . NIA nak msk lagi ni , " jwb NIA bersalah .
" ehh kakak , makan kat umah jer erk ?? sabar sikit . " kate puan HANI kpd INTAN .
" taknak ! INTAN geram taw ! dah lah LAPAR ! lambat dah pulak ni !! " kate intan lantas mengambil beg sekolahnye di atas kerusi makan dan memanggil pak kadir untuk menghantarnye ke sekolah . 
" tuhh lah kau NIA ! mama ckp masak baik2 xnak dengar , kann !!? sekarang mama nak  kau pergi KEDAI beli SARAPAN sekarang !! " marah puan HANI kpd NIA .
" tapi ma , NIA dah lambat , pak KADIR dah hantar kakak gi sekolah . . " jwb NIA .
" ehh , kau jgn buat AKU PUKUL ko erkk !!? aku dah hilang sabar ngan kau taw ! " jwb mak tirinya yg sedang berang .
" ermm , oke lah mama . . " jwb NIA sedih . .

tibaTIBA terdengar deruan bunyi kereta dihadapan rumah . . .
  " ehh , itu kereta DARWISH lah ! " kate DANIA dlm hati .
tiba2 terlihat kelibat DARWISH keluar drpd kereta nya . .
" alamak ! mcm mane nii !!?? " kate NIA dlm hati GELISAH .
" hai NIA , mane beg sekolah ? jom lah ! " tanye DARWISH pelik melihat gelagat NIA .
" urmm , urmmm .... niaa . niaa . . 

::: hah ! nak tunggu ape yg terjadii !??
saksikan EPISOD ke2 kisah CINTA DANIA , okee ?
bye *salam :D





Sincerely by me, NurDianaFitrah ♥

1 ulasan:

Aimi Nur Aqilah berkata...

ko buat sendiri kew?? best gakcite nyew... sape buat bleh jadi penulis....

 
Copyright © All Right Reserved by Nur Diana Fitrah.