CINTA DANIA episod 2 (:

  "urm .. urmm .. nia .. niaa kene .. " tanpa habiskan kata , WISH menyampuk .
"  epp ! niaa .. dah makan ke ?? wish ade bawak sarapan nii untuk NIA . . hehee . .
tady adek WISH xnak makan , jady WISH taw NIA kan kuadd makan . . jady WISH bawak SARAPAN ni .
sajee , NIA buadd sarapan untuk FAMILY jer kan ? msty tak sempat makan . . kan sekolah dah nak mula kan ? wish taw NIA xmakan lagi " kate WISH lebar .
" urmm , urmm , NIA mmg blom makan  . . . tapii . . . " kate nia tergagapGAGAP .
" tapi apee ?? " tanye WISH ragu ragu .
" tapi selepas NIA masak tady , habis KUCING cakar NIA , then MAKANAN tuhh dia bwk LARI !
hahh ! dia bawak lari . . then , mama nia suruh beli sarapan . . " kate NIA menipu .
" hahahahha ! NIA nii buat lawak larr ! separuh tak logik taw takk ?? ahhaha . . . takpee takpee .
sarapan WISH ni , NIA bawak masok dlm bagi mama NIA makan , okee ?? nnty kat SEKOLAH kite makan ?? " ketawa DARWISH terbahak2 .
" urm , oke WISH , tapi boleh ke SARAPAN ni bg kat mama nia ?? " tnye NIA untuk memastikan lagi .
"iyee . . pergi cepat , nnty lambat pulak kangg . . . " kate DARWISH setuju .

tanpa melengahkan masa  , lantas NIA berlari ke rumah dan memberi SARAPAN itu kepada PUAN HANI tanpa memberikan sepatah kate dan mencapai beg sekolah nye dgn segera .

" DARWISH , nia dah kasi dah . ape lagi , jom lah ! " kate NIA bersemangat .
" okee ! jom !!! :DD " kate DARWISH gembira .

sesampai sahaja di sekolah . . .

" heyy INTAN , tgk lah adek tiri kau tuu . . lebih2 pulak , kan ?
kau tak jeles dia dgn DARWISH ?? " kate ANIS , sahabat INTAN .
" ade nye aku tak JELES ?? uhh ~ geram kau taw !? dah lah buat sarapan aku pagi tadi hangus !
xdapat sarapan pon ! ishh ! geram geram ! aku nak tgk dia kene DENDA !
tapi awal lah pulak dia pergi sekolah ! hehh ! >.< " kate INTAN dgn marah .
" hahahha ! naseb kau lah INTAN , dpt adek yg sengal cm tuh ! " sindir YANA  .
" uhh ~ kau ingat aku nak ke adek tiri yg lembab cmtuu !? soryy sikit !
dia bukan darah daging aku , okeyy ! geli ko taw !!? eiiyuuu ~ no class ! " kate INTAN geram .

kringgg ! menunjukkan LOCENG masuk kelas berbunyi . .
semua murid , berebut2 melihat kelas baru mereka .

" hai WISH ! dpt kelas apee ?? " tnye DANIA kpd DARWISH .
" urmm , kelas 1 KARISMA , NIA ?? " kate WISH .
" hahhh !!?? 1 KARISMA ?? yay ! samee larh !! " teriak NIA gembira apabila BF dia same kelas .
" ehh ! SYADA ! kelas apee ? " tnye NIA kpd kawan baiknya .
" urm , kelas 1KARISMA jee , NIA ? " kate kawan baeknye itu .
" yayy ! same larhh ! naseb baek , kann ?? " teriak NIA sekali lagi .
" yekee ?? eehhehe ! syukee syukee nyee ! bolee duduk samesamee , kenn ?? " kate SYADA pada NIA .

   selepas itu , NIA , SYADA  dan DARWISH masok ke kelas baru mereka .

" ehh ! wish ! ko kelas ni kee ? " sampuk ALIFF kwn baek DARWISH .
" heh ? ye lah , doh ! dah aku masok kelas ni xkan kelas FOKUS kot -,- "gurau WISH same ALIFF .
" alaa , kau ! poyo arh ! aku ingat dah xboleh jumpa da, enn ?? rindu kauu , ohh . . " kate ALIFF gembira .
" woii ! geli aku dohh ! dah arh ! yg boleh rindu aku NIA jehh ! ko xleh ! ahhaha , *joke " sindir WISH .
" hahah , kau still kapel nan NIA , ea ? ingat dah CLASH . " kate ALIFF pd wish .
" ko ingat aku lelaki PEBRET kee ?? nak kapel nak clash . ahah . " gelak WISH .

  perbualan mereka terhenti apabila PUAN SYAZANA masok ke kelas . .

" okee , murid2 semua . assalamualaikum dan selamat sejahtera ! " ucap guru baru mereka .
" waalaikumussalam dan selamat sejahtera puan SYAZANA ! " jawab kelas 1KARISMA .
" okee , saya PUAN SYAZANA bt AHMAD . saya paling pantang pd org yg selalu tak siap kerje sekolah . saye juga amat tegas , kalau korang buat baek , saya akan buat baek juga . sekarang , saya nak kamu semua perkenalkan diri masing2 . " terang PUAN SYAZANA tegas.

  selepas itu , mereka kenalkan diri . . . sampai sahaja giliran DANIA . .

" nama saya NURUL DANIA bt . HARRIS . tinggal di kota damansara . saya merupakan anak yatim piatu . saya dijaga oleh ibu tiri dan kakak tiri saya . " terang DANIA ringkas .
semua murid tertumpu pada DANIA .
" okee , DANIA . saye mahu tanye kamu satu soalan . ....


---- > heyy ! bukak mata . tidor plop !
ahhaha , okee ! nak tahu ape PUAN SYAZANA nak tnyee ?
tungguuu kan episod ke 3 CINTA DANIA , okey ??
byee * salam
Sincerely by me, NurDianaFitrah ♥

Tiada ulasan:

 
Copyright © All Right Reserved by Nur Diana Fitrah.