Chicky yg comel , will miss u :)

Assalamualaikum guyss :')

 Jyeahh , apa itu Chicky ? Siapa yg friends dgn Yana di efbee tahu lah ape benda Chicky tu . Itu nama anak burung yang yana selamatkan tadi kat sekolah :) Wawa yg bagy nama . heee , omey an ? Nama panjang dia ChickyChicky Boom XD Hahahha .

  Tadyy , Yana datang pukul 1.30 ke sekolah . masuk kelas pukul 2.45 . So , tgh jalan-2 lepas solat dgn kwn-2 ternampak laa anak burung . dia tak terbangg pun ...  dengan  bosannya nak masuk kelas my twin pi laa amek dia , asik terbang jatuh je chicky .. last-2 dapat tangkap . Pastu ,  bawak la dalam kelas . Pastu , dia tetap tak boleh terbang . Tgk macam letih kitorang pi lah kantin kan . Kawan yana , syud beli buah untuk dia . Kitorang dah rasa macam anak sendiri . Tetibe rasa kesian sangat . Letak dalam mulut je , dia makan . Ohhmyyyy , comel sesangat Dia tak habess makan , aku ngan kwn-2 aku makan je . Muahahah , lapar pulokk tgk chicky sorang yg makan .


   Dah siap bg makan , tunggu laa kat perhimpunan kann . semua kawan-2 suka tgk dia :') Diorangg cakap comell . Kan dah cakap ? Mestyy Chicky kembang an ? Hahha , sabar ye chicky . Time syud bg buah sampai terjatuhh buah ya . Amboii , pantang dipuji . Itupun kehulu-kehilir lol . siap bagi kenangan kat kawan yana . Berak atas tangan dia . last-2 dia pi lepas , yana bengang betol -.- Pastu , si Chicky terbang pastu jatuh . Haish , kesiannn Chicky taww . Si ayid nampak then dia nak pegang . then dia pegang , aku pegang jerit-2 sbb Farid suka buat suspen -.- Hahaha , anak aku tu jaga lah leklok :P Dah tu ,perhimpunan cikgu sohh duduk . Hooo , aku pungg duduk dengan pegang chicky dalam genggaman . kawan sebelah asik usap kepala dia je .


  Dah bangun masuk kelas , yana ngan syud pi tempat kat manaa kitorang amek dia . pastu dia pung terbang . last-2 tgk dia tersangkut kat pkok , nasebb pokok rendah . kitorang tak sampai hati nak tinggalkan so amek balek . si syud bawak masuk dalam kelas dia . pi makmal sains . then time aku rasa nak tgk dia , aku amek la kat syud . then bawak chicky , kat ustaz . then ustaz soh bg lah air yassin . aku punn , basahkan kepak dia ngan kaki yg cedera . dah tu dia sebok bising panggil kwn-2 dia . dah siap balut ngan tuala , bwk pi ustaz lak .


  Then , ustaz soh tinggalkan je . aku time rehat , aku lari-2 sbb nak jumpa Chicky . chicky  dah elok !! Alhamdulillah , siap berak kat buku cikgu agyy . Nakal betul , heee . terbang lagi kat bilik guru . cikgu dalam bilik guru semua cakp comel , heeeeeeee . then , aku suh muhaimin lepaskan chicky . dah letak kat bawah , dia terus terbangg dgn kawan2 dia . Hmm , sedihh . Hopee Chicky elok ya dan dipanjangkan umur ^^


p/s : Jyeahhhhhhh , berhabis pasal Chicky :) Will miss chuuuu 

Sincerely by me, NurDianaFitrah ♥

Tiada ulasan:

 
Copyright © All Right Reserved by Nur Diana Fitrah.